Pasaulinė vandens diena

Kovo 22 dieną, lopšelis – darželis ,,Buratinas” šventė Pasaulinę vandens dieną. Šios dienos tikslas yra skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį ir jo didžiulę svarbą kiekvienam iš mūsų. Skambant dainelei apie lietutį, vaikai rinkosi į salę. Visi buvo džiugiai nusiteikę, pasidabinę melsvomis kepuraitėmis, melsvai apsirengę, nešėsi melsvus balionus, vandens buteliukus. Vaikai buvo panašūs į vandens lašelius. Salėje vaikus pasitiko sveikatos priežiūros specialistė Martyna Nabažaitė. Pasveikino vaikus su Vandenėlio diena ir prisistatė esanti „Žuviuko Nemo karalystės gyventoja“. Papasakojo apie vandens svarbą gyvybei, apie tai, kad pasaulio didesnę dalį sudaro vanduo, net 75 procentus. Paklausus, kaip išsaugoti švarius ežerėlius, upes, jūras –  vaikai kalbėjo apie būtinumą saugoti gamtą, neteršti vandens telkinių. Po įdomių diskusijų, žiūrėjo  filmuką „Vanduo“. Klausė muzikos įrašų, bandė įvardinti vandens garsus, šoko, minė mįsles apie vandenį.

Po įdomių diskusijų, vaikai dalinosi įspūdžiais apie grupėje atliktus eksperimentus:

1-os ir 2-os  grupės vaikai su auklėtojomis „dažė“ vandenuką uogiene ir ragavo.

3 –os grupės vaikai spalvino lietaus lašelius. Pylė į plastikinius butelius vandenį ir statė bokštą.

4-os grupės vaikai vonelėje plukdė gamtinę medžiagą (kaštonus), stebėjo, kaip pasikeitė vandens spalva – atsirado įvairių drumzlių.

5 –os grupės vaikai atliko eksperimentą: „Abra kadabra kyla!“ Į lėkštę įpilė vandens, pastatė degančią žvakę lėkštės vidury  ir apvožė stikline. Kai žvakė užgęso vanduo pakilo stiklinės sienelėmis.

6-os grupės vaikai atliko įdomų eksperimentą su „Skitles“ saldainukais –„piešė“ vaivorykštę lėkštėje. Rezultatas nustebino mažuosius eksperimentuotojus.

7-os grupės vaikai eksperimentavo mesdami bulvę į sūrų ir gėlą vandenį. Sūriame vandenyje bulvė neskendo, o gėlame –nuskendo.

8 –oje  grupėje  vaikai kalbėjo „Ką aš žinau apie vandenį“

Eksperimentavo su šiaudeliais, stebėjo, kaip vanduo juda šiaudeliuose. Atliko vandens estafetę su kempine „Išgręžk“.

9 – os grupės vaikai į stiklinį butelį įstatė šiaudelį, aplipino plastilinu, kad negautų oro ir pašildžius rankomis pastebėjo, kaip šiaudeliu kilo vanduo.

10 – grupės vaikai atliko eksperimentą su pupelėmis; viename indelyje užpylė pupeles vandeniu, kitame paliko sausas. Po kelių dienų vandenyje pupelės išbrinkusios  pradėjo dygti. Įsitikino, kad augalų augimui tikrai reikalingas vanduo.

11 – os grupės priešmokyklinukai buvo didžiaisiais tyrinėtojais. Atliko tyrimą: „Kiek man reikia išgerti vandens per dieną?“ Paaiškėjo, kad daugumai vaikų reikia išgerti 3 -3,5 puodelio (200ml) vandens per dieną.

Visų grupių vaikams labai patiko eksperimentai su kinietišku kopūstu. Iš vakaro įmerkti lapai į spalvotą vandenį, ryte  nustebino vaikus – jie visi buvo spalvoti.

Auklėtojos metodininkės Stanislavos RADVILAVIČIENĖS inf.