Švietimo pagalba – tai specialistų vykdoma veikla, leidžianti didinti vaiko ugdymo(si) kokybę. Pagalbos
teikimo tikslas – padėti tėvams (globėjams) veiksmingai ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaiką.
Kaip teikiama švietimo pagalba?
Vaikas ugdomas Mažeikių lopšelyje-darželyje “Buratinas” pagal bendrojo ugdymo programą, teikiant socialinio pedagogo, logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo ar kitų specialistų pagalbą. Naudojami įprastiniai ugdymosi metodai ir būdai, gali būti taikomi alternatyvūs ugdymo metodai ir būdai.
Kas yra Vaiko gerovės komisija (VKG)?
Vaiko gerovės komisija– darželio “Buratinas” grupė specialistų, kurie sprendžia vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, jų siuntimo į pedagoginę psichologinę tarnybą (PPT), ugdymo organizavimo ir mokymo turinio klausimus.
Kas yra pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT)?
Tai biudžetinė valstybės ar savivaldybės įstaiga, kuri, tėvams, (globėjams) sutikus, įvertina vaiko ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą ir teikia pedagoginę bei psichologinę pagalbą vaikams, tėvams (globėjams), švietimo įstaigai.
Mažeikių PPT adresas: Naftininkų g. 9, LT-89239 Mažeikiai. Telefonas: 8 (443) 203 41
Ką daryti, jei tėvai (globėjai) pastebėjo, kad vaikas turi ugdymosi sunkumų?
Jei vaikui iškilo problemų, pirmiausia reikia jas aptarti su ugdančiu mokytoju arba darželio psichologu, socialiniu pedagogu, specialiuoju pedagogu ar logopedu. Kai problemoms spręsti prireikia specialistų komandos pagalbos, pasitelkiama vaiko geroves komisija (VGK).
Jei tėvai (globėjai) patys įtaria, kad jų vaikas turi ugdymosi sunkumų, tėvai (globėjai) gali prašyti įvertinti jo specialiuosius ugdymosi poreikius. Tai daro darželio Vaiko gerovės komisija (VGK).
Jei vaiko ugdymosi sunkumų kyla pedagogui, jis pildo specialią stebėjimo anketą ir kreipiasi į tėvus (globėjus), prašydamas sutikimo nustatyti vaiko ugdymosi sunkumų priežastis bei įvertinti jo gebėjimus. Vaiko specialieji
ugdymosi poreikiai (SUP) gali būti įvertinti tik gavus raštišką tėvų (globėjų) sutikimą.
Kodėl reikia atlikti vaiko SUP įvertinimą?
Įvertinimo tikslas– nustatyti, kokia pagalba ir paslaugos reikalingos siekiant sudaryti specialiųjų poreikių vaikui
optimalias ugdymo ir ugdymosi sąlygas.
Kokiam laikui skiriamas specialusis ugdymas?
Specialusis ugdymasis gali būti nuolatinis ar laikinas. Jei nėra nurodoma, kad būtina atlikti pakartotinį įvertinimą,
laikoma, kad yra skirtas nuolatinis specialusis ugdymasis. Jei nurodoma pakartotinio įvertinimo data, specialusis
ugdymasis yra skirtas laikinai.
Ar galima nutraukti specialųjį ugdymą?
Tėvams (globėjams, rūpintojams) atsisakius specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos teikimo jų vaikui,
specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos teikimas nutraukiamas pateikus
darželio direktoriui prašymą raštu. Prašymas turi būti pateikiamas iki einamųjų metų rugsėjo pirmosios dienos.
Kokią švietimo pagalbą galima gauti Mažeikių lopšelyje-darželyje “Buratinas”?
![]() Laura Skriparienė (nuo 2020-09-16 dekretinėse atostogose)
|
Logopedo-specialiojo pedagogo darbo tikslas – nustatyti ir įveikti vaikų kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus, skatinti šių sutrikimų prevenciją, lavinti vaikų, turinčių mokymosi sunkumų, sutrikusias funkcijas.
Funkcijos:
|
![]() Logopedinę pagalbą teikia spec. ugdymo pedagogė logopedė Indra Danielienė |
Darželio logopedo pagrindinis tikslas – rūpintis mokinių kalbos vystymosi raida, kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimų korekcija.
Funkcijos:
|
Psichologo pagalbą teikia psichologė Monika Liaučiūtė |
Psichologo tikslas: teikti psichologinę pagalbą vaikams, jų tėvams (globėjams) bei mokytojams, siekiant užtikrinti vaikų psichologinę gerovę.
Funkcijos:
Psichologės veiklos kryptys: konsultavimas, tyrimai, įvertinimai, švietimas, metodinė veikla, prevencinė veikla. Pagalbos organizavimas. Pagalba vaikui teikiama, kai kreipiasi:
Psichologo veiklos planas 2020-2021 m. m.
Nuotolinis ugdymas 2020-03-30 Refleksija apie pirmą darbo savaitę…
Feisbuko anketoje „Psichologė Monika“ dalinamasi informacija apie tai kaip kalbėti šiuo laikotarpi su vaikais apie koronavirusą, pateikiami patarimai tėvams, pasiūlymai pasiklausyti mokymų. Pakviesta darželio bendruomenė prisidėti prie paminėjimo Pasaulinei autizmo supratimo dienai. Šią savaitę dalyvavau nuotolinėje diskusijoje švietimo įstaigose dirbantiems psichologams, kurią vedė Žydrė Arlauskaitė, psichologė, Lietuvos psichologų sąjungos valdybos narė ir Valija Šap, psichologė, Lietuvos psichologų sąjungos prezidentė. Žinias pritaikysiu nuotoliniame ugdyme. Ačiū tėveliams už Jūsų pagalbą, įsitraukimą, palaikymą organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu. Būkite sveiki ir saugokite save. Antrą nuotolinio darbo savaitę toliau tęsiamas bendravimas su vaikų tėvais Trečią nuotolinio darbo savaitę toliau bendraujama su tėvais, skatinama mokytojų savišvieta. Refleksija po ketvirtos nuotolinio ugdymo(si) savaitės-
Dalyvavau Mažeikių rajono psichologų metodiniame susirinkime, kuris vyko nuotoliniu būdu. Susitikimo metu buvo pasidalinti patirtimi, kaip teikiama psichologinė pagalba nuotoliniu būdu, kokie sunkumai iškyla. Taip pat pasidalinome informacija, kokiuose mokymuose, seminaruose dalyvaujame. Šią savaitę taip pat buvo skirta laiko ir savišvietai – dalyvavimas programoje “DRABMLYS.LT Emocinio intelekto ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas“ bei seminare „Stresas, nerimas ir ramybė mokytojo darbe“. Refleksija po penktos nuotolinio ugdymo(si) savaitės-
Refleksija po šeštos nuotolinio ugdymo(si) savaitės-
Refleksija po septintos nuotolinio ugdymo(si) savaitės-
|